KÖPVILLKOR

KÖPSVILLKOR

Dessa allmänna villkor gäller när du som kund ("Du") gör en beställning via www.techsolz.se, och tillhörande sidor ("hemsidan"). Avtalet ingås mellan dig (”Som kund”) och TechSolz AB, organisationsnummer 559381-1549.

 

 ALLMÄNT

Som konsument som handlar hos Techsolz (TechSolz AB) omfattas du av: konsumentköplagen, konsumenttjänstlagen och lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.


TechSolz godkänner inte, enligt svensk lag, kreditköp för personer under 18 år. För att kunna beställa på hemsidan måste du vara 18 år. TechSolz förbehåller sig rätten att i enskilda fall vägra eller ändra din beställning (till exempel om du har lämnat felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsinvändningar).

TechSolz reserverar sig för slutförsäljning och eventuella bild- och skrivfel på hemsidan, till exempel fel i tekniska specifikationer, felaktiga priser, och prisjusteringar eller felaktigt lagersaldo. TechSolz förbehåller sig rätten att korrigera och uppdatera felaktig information när som helst.

 

BESTÄLLNING

Vid beställning träffas köpeavtal när TechSolz.se bekräftar beställningen via mail. Orderbekräftelsen genereras automatiskt utan manuell granskning.
Om du inte har fått en orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta kundtjänst.

PRISER
Priserna inkluderar moms på 25%. I varukorgen kan du se totalpriset för varorna inklusive moms, frakt och eventuell faktureringsavgift.

ANNULLERING
Så länge din beställning inte har behandlats är det möjligt att stoppa den genom att kontakta kundtjänst. Ange ordernummer och fullständigt namn, så bekräftar vi om det är möjligt att avbryta din beställning.
OBS: Även om du kontaktade oss innan beställningen hann behandlas kanske vi inte hinner läsa din e-post innan din beställning skickas.

FRAKTKOSTNAD
Det finns alltid ett gratis leveransalternativ hos oss, men som kund kan du välja mellan de olika leveransalternativen i kassan.

LEVERANSTID
Normalt är leveranstiden ca. 1-4 arbetsdagar. Under högsäsong/högbelastning kan det ta längre tid.

 

LEVERANSSÄTT

Vi skickar beställningar genom PostNord som postpaket eller brev.
Leverans kan ske både till utlämningsstället och via hemleverans beroende på valt fraktsätt och vikt. Vid hämtning av paket ska legitimation uppvisas.

Skickas som vanligt brev med PostNord (ej spårbart). I första hand levereras försändelsen direkt till din brevlåda. Om den inte får plats i brevlådan läggs den utanför dörren alternativt hängs den i en påse på brevlådan/dörren.

Skickas med PostNord som spårbart paket. I första hand levereras försändelsen direkt till din brevlåda. Om den inte får plats i brevlådan läggs den utanför dörren alternativt lämnas till närmaste PostNord servicecenter, du kan hämta den därifrån efter att ha fått aviseringen från PostNord.

Leverans är möjlig inom Sverige, Finland och Danmark.

Om eventuella leveransförseningar uppstår kommer kunden att kontaktas med om möjligt orsaken till förseningen och ny leveranstid.

 

 BETALNINGSALTERNATIV

Tillsammans med Klarna Bank AB erbjuder vi olika betalningsalternativ som passar dig bäst.
Klarna gör det enkelt och säkert för dig som kund att handla online.
Genom att genomföra ett köp godkänner du Klarnas användarvillkor och behandling av dina personuppgifter. (Klarnas villkor)

 

LEVERANSFÖRSENING / SKADADE PAKET / EJ UTHÄMTADE / FELAKTIG ADRESS

Om en leveransförsening uppstår kommer vi att meddela dig om detta via e-post, om vi är ansvariga för förseningen. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja leveransen, till exempel när vår leverantör inte kan uppfylla sitt åtagande gentemot oss.

I händelse av en leveransförsening kommer Techsolz att meddela dig om detta och fortsätta att övervaka beställningen. Om inte annat särskilt avtalats och leverans tar mer än 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som kund har du rätt att ångra köpet.

Vid transportskada vill vi att du kontaktar oss inom 7 dagar. Synliga skador ska helst anmälas omedelbart vid hämtning. Klagomål och anspråk kan göras med din agent. Alla förpackningar ska sparas för eventuell kontroll.

Om du har beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den returneras till oss tillkommer en avgift på 69 kr inkl. moms för att täcka våra frakt- och administrationskostnader. En ny fraktkostnad tillkommer om försändelsen ska skickas igen.
Vid fri leverans fastställs en ny fraktkostnad utifrån försändelsens vikt/volym.

 

ÅNGERRÄTT

Vi erbjuder öppet köp inom 30 dagar utöver den lagstadgade ångerrätten. 30 dagars öppet köp är begränsat till returer endast av obruten förpackning och oanvända produkter.

Ångerrätten regleras i "lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler".

Som privatperson har du enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Du har inte ångerrätt om du beställt en vara som tillverkats enligt dina instruktioner eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel.

Om du vill utnyttja din ångerrätt, vänligen kontakta oss på sidan "Kontakta oss". Du får utan dröjsmål en bekräftelse på att vi tagit emot ditt meddelande, varefter vi tar ställning till om du uppfyller de villkor som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten.

Om ovanstående alternativ inte passar dig har du laglig rätt att använda standardformuläret för utövande av ångerrätten som tagits fram av Konsumentverket.

Vissa produktområden omfattas inte av ångerrätten om förseglingen eller förseglingen av produkten bryts. Försegling innebär att en förpackning har en försegling, som inte kan öppnas utan att förseglingen bryts. Dessa produkter kan därför inte returneras. Exempel på dessa produktområden är headset, hörlurar, konfektyr, kosmetika och produkter med licensnycklar.

Du betalar själv returfraktkostnaden, vill du att vi skickar en returfraktsedel så dras en kostnad (59 kr inkl moms) från det krediterade beloppet.

Ångerrätten ger normalt full återbetalning. Om varan har hanterats i större utsträckning än nödvändigt gör vi avdrag för värdeminskningen på en vara. Normalt är avdraget vårt självkostnadspris för att ersätta saknade, använda, eller skadade varor eller delar av varor, men kan också vara ett avdrag för reducerat värde på grund av hur varan har använts.

Vid ångerrätt ersätter vi inte fraktkostnader till oss och ansvaret för att försändelsen når oss ligger på dig som kund. Vid defekt förpackning eller uppenbar skada på produkten görs ett prisavdrag på mellan 30-100% av produktens värde.

 

REKLAMATION

Om du som privatperson har fått en skadad vara, eller om vi har skickat fel produkt, ska du anmäla produkten så snart som möjligt, eller så snart felet borde ha upptäckts.

Om du vill returnera en trasig produkt kontakta vår kundtjänst där du får en gratis returfraktsedel och kan returnera produkten för felsökning. Vi accepterar inte vissa produkter som returer utan byter ut dem direkt.

Kompatibilitetsproblem uppstår ofta mellan olika produkter och vi rekommenderar därför att du tar reda på så mycket som möjligt innan du lägger din beställning för att undvika onödiga kostnader.

Om vi bedömer att en produkt inte är behäftad med fel som omfattas av fabriksgarantin, kommer produkten att returneras mot en returfraktkostnad och en administrationsavgift på 99 kr inkl. MOMS.

Vid godkänt reklamation ansvarar vi för all frakt, inte tilläggstjänster.

Det gäller för såväl privatpersoner som företag att den skadade eller felskickade varan ska returneras i samma förpackning tillsammans med en utförlig beskrivning av felet.

Reklamationstiden är max 3 år beroende på varans beskaffenhet och eventuella garantibesked. Vid transportskada vill vi att du kontaktar oss inom 7 dagar.
 

DATASKYDD / INTEGRITET OCH SÄKERHET

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med tillämpliga bestämmelser i GDPR.

Techsolz.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill prenumerera på våra utskick kommer vi att skicka dig information och produkterbjudanden via e-post. Detta kan enkelt tas bort genom att klicka på en länk längst ner i mejlet.

När du gör din beställning hos oss anger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer (personligt identifieringsnummer vid betalning av fakturor). I samband med din registrering och beställning samtycker du till att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullgöra våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även kommunikation vi har med dig via e-post, för att kunna tillhandahålla den service du förväntar dig av oss.

 

TVIST

Tvister kan lösas av Allmänna reklamationsnämnden (ARN: https://www.arn.se/ ), som ger ett kostnadsfritt förfarande som privatpersoner kan använda vid tvist. Det är vår policy att alltid följa ARN:s rekommendationer.

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm