RETUR / BYTE / REKLAMATION

LEVERANSFÖRSENING / SKADADE PAKET / EJ UTHÄMTADE / FELAKTIG ADRESS

Om en leveransförsening uppstår kommer vi att meddela dig om detta via e-post, om vi är ansvariga för förseningen. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja leveransen, till exempel när vår leverantör inte kan uppfylla sitt åtagande gentemot oss.

I händelse av en leveransförsening kommer Techsolz att meddela dig om detta och fortsätta att övervaka beställningen. Om inte annat särskilt avtalats och leverans tar mer än 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som kund har du rätt att ångra köpet.

Vid transportskada vill vi att du kontaktar oss inom 7 dagar. Synliga skador ska helst anmälas omedelbart vid hämtning. Klagomål och anspråk kan göras med din agent. Alla förpackningar ska sparas för eventuell kontroll.

Om du har beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den returneras till oss tillkommer en avgift på 69 kr inkl. moms för att täcka våra frakt- och administrationskostnader. En ny fraktkostnad tillkommer om försändelsen ska skickas igen.
Vid fri leverans fastställs en ny fraktkostnad utifrån försändelsens vikt/volym.

 

ÅNGERRÄTT

Vi erbjuder öppet köp inom 30 dagar utöver den lagstadgade ångerrätten. 30 dagars öppet köp är begränsat till returer endast av obruten förpackning och oanvända produkter.

Ångerrätten regleras i "lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler".

Som privatperson har du enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Du har inte ångerrätt om du beställt en vara som tillverkats enligt dina instruktioner eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel.

Om du vill utnyttja din ångerrätt, vänligen kontakta oss på sidan "Kontakta oss". Du får utan dröjsmål en bekräftelse på att vi tagit emot ditt meddelande, varefter vi tar ställning till om du uppfyller de villkor som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten.

Om ovanstående alternativ inte passar dig har du laglig rätt att använda standardformuläret för utövande av ångerrätten som tagits fram av Konsumentverket.

Vissa produktområden omfattas inte av ångerrätten om förseglingen eller förseglingen av produkten bryts. Försegling innebär att en förpackning har en försegling, som inte kan öppnas utan att förseglingen bryts. Dessa produkter kan därför inte returneras. Exempel på dessa produktområden är headset, hörlurar, konfektyr, kosmetika och produkter med licensnycklar.

Du betalar själv returfraktkostnaden, vill du att vi skickar en returfraktsedel så dras en kostnad (59 kr inkl moms) från det krediterade beloppet.

Ångerrätten ger normalt full återbetalning. Om varan har hanterats i större utsträckning än nödvändigt gör vi avdrag för värdeminskningen på en vara. Normalt är avdraget vårt självkostnadspris för att ersätta saknade, använda, eller skadade varor eller delar av varor, men kan också vara ett avdrag för reducerat värde på grund av hur varan har använts.

Vid ångerrätt ersätter vi inte fraktkostnader till oss och ansvaret för att försändelsen når oss ligger på dig som kund. Vid defekt förpackning eller uppenbar skada på produkten görs ett prisavdrag på mellan 30-100% av produktens värde.

 

REKLAMATION

Om du som privatperson har fått en skadad vara, eller om vi har skickat fel produkt, ska du anmäla produkten så snart som möjligt, eller så snart felet borde ha upptäckts.

Om du vill returnera en trasig produkt kontakta vår kundtjänst där du får en gratis returfraktsedel och kan returnera produkten för felsökning. Vi accepterar inte vissa produkter som returer utan byter ut dem direkt.

Kompatibilitetsproblem uppstår ofta mellan olika produkter och vi rekommenderar därför att du tar reda på så mycket som möjligt innan du lägger din beställning för att undvika onödiga kostnader.

Om vi bedömer att en produkt inte är behäftad med fel som omfattas av fabriksgarantin, kommer produkten att returneras mot en returfraktkostnad och en administrationsavgift på 99 kr inkl. MOMS.

Vid godkänt reklamation ansvarar vi för all frakt, inte tilläggstjänster.

Det gäller för såväl privatpersoner som företag att den skadade eller felskickade varan ska returneras i samma förpackning tillsammans med en utförlig beskrivning av felet.

Reklamationstiden är max 3 år beroende på varans beskaffenhet och eventuella garantibesked. Vid transportskada vill vi att du kontaktar oss inom 7 dagar.